สล็อต

betflix

SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ

MOBİL UYGULAMALARIMIZ

Kadıköy Gazetesi

Paylaş
veya
aşağıdaki bağlantıyı paylaşın:
Anasayfa Genel Manşet

KADIKÖY’ÜN GÜNGÖRMÜŞ SAYFİYESİ MODA

Yayınlanma:
ABONE OL

Kadıköy ile birlikte İstanbul’un kent hafızasına yepyeni bir eser daha kazandırıldı. Kent kültürü belleğine derin saygısı olan yazar Osman Öndeş, 90 yaşına girdiği günlerden başlayarak, ailece ömrünün geçtiği eski Moda’yı belgeleriyle gün ışığına çıkardı.

“Kadıköy’ün Güngörmüş Sayfiyesi Moda” adıyla K-İletişim Yayınları tarafından yayımlanan eser, Moda ile ilgili bugüne kadar gerçekleştirilmiş çalışmalar arasında en kapsamlısı olarak öne çıkıyor.

ESKİ MODA’YI VE MODALILARI ANLATIYOR

Eseri hakkında açıklamada bulunan Osman Öndeş; “Bir zamanlar Kadıköy’ün güngörmüş semtlerinden biri olan Moda vardı” diyerek, eski Modalılar ile birlikte sık sık kendisine ‘Eski Moda’ya ne oldu?’ sorusunun yöneltildiğini dile getiriyor ve ekliyor: “Bu eserim, bir semt kadastro taraması değildir. Eski Moda’yı ve Modalıları anlatır.

ESKİNİN GÜZELLİKLERİ GÜNÜMÜZDE DE BİLİNSİN İSTİYORUM

Zaman eğer yıllarla ifade edilirse, birçok güzelliği de silip götürüyor. Bu fâni âlemde, gümrah ağaçlarla süslenmiş bir semtin insanları toprak olurken, arkalarında özenle inşa edilmiş ve sahipsiz kalan nice köşkler, ahşap evler bıraktılar. Pek çoğu acımasızca ya da çaresizlik içinde yıkılıp, yerlerine apartmanlar inşa edildi. Eskinin güzelliklerinin günümüzde de bilinmesi adına bu eseri kaleme aldım.

BU DEĞİŞİM SADECE MODA’YLA SINIRLI DEĞİL

Artık benim zamanımda var olan asırlık ağaçlar, bahçeler, bostanlar, özenle yetiştirilmiş çiçekler ve parklar yok edilmiş. Elbette bu değişim sadece Moda’yla sınırlı değil. Gerçektir ki, Moda’da insan eliyle yetiştirilmiş ağaçlarla, çiçeklerle bezenmiş, nice ince bir üslup ile inşa edilmiş bahçeli köşkler, konaklar, ince süslemeli ahşap evler vardı.

MODA, BİR SAYFİYE SEMTİ İDİ

Moda, başlı başına bir sayfiye semti idi. Varlıklı aileler, Moda’ya yazlık için gelirlerdi. Artık o bahçeler yok, o ağaç zenginliği de yok. Sayfiye otelleri gitti. Geri de gelemezler…”

OSMAN ÖNDEŞ KİMDİR?

1931 yılında, İstanbul, Üsküdar’da dünyaya geldi. Ankara-SBF’den
ayrılarak Deniz Harp Okulu’na girdi. Bu okuldan dede ve baba mesleği
olan bahriye zabiti olarak birincilikle mezun oldu. Meslek yıllarında bir
yıla yakın ABD Maryland, İngiltere’de South Shields, Newcastle, Glasgow
(Harland of Wolff), 1968-70 yıllarında Malta Adası’nda yaşadı. 1972’de
isteğe tâbi olarak istifaen emekli oldu. Öğrencilik yıllarından beri yazarlık
yanı hep ağır bastığından Son Saat, Milliyet, Hürriyet, Günaydın, Dünya,
Referans, Hayat Tarih Dergisi, Hayat Mecmuası ve Belgelerle Türk
Tarihi, Atlas Tarih, Toplumsal Tarih, Derin Tarih Dergisi gibi yayınlar
başta olmak üzere muhtelif gazetelerde ve dergilerde yüzlerce makalesi,
araştırmaları ve Günaydın Gazetesi’nde Cemal Dündar’ın resmettiği çizgi romanları yayınlandı.

Eserleri, Boğaziçi Yayınları, Yağmur Yayınevi, Altın Kitaplar, Milliyet
Yayınları, Hürriyet Yayınları, Aksoy Yayıncılık, Remzi Kitabevi, Şenocak
Yayınları, Yapı Kredi Yayınları, İş Kültür Yayınları, Timaş Yayınları,
Tarihçi Kitapevi, Alfa Yayınları gibi yayınevlerince neşredildi.
Oriantalist ressamlar konusundaki çalışmaları ve eserleriyle tanınmış
Erol Makzume ile ortak yazar olarak yayınladıkları “Osmanlı Saray
Ressamı Fausto Zonaro” isimli prestij eser, YKY tarafından üç baskı yaptı
ve İngilizce baskısı dahil tükendiğinden yeni belgelerle neşredilmek üzere çalışmaları devam etmekte…

İngiltere’de Colchester ve Londra’daki “Lloyd’s of London Press”,
“Informa”, “Seatrade”, Shipbrokers”, Yunanistan’da “Naftiliaki”, İsviçre’de
“Internationale Journal des Transports” dergilerinin Türkiye temsilcisi olarak çalıştı. 2020 yılında neşredilmiş eserleri; “Mustafa Kemal Paşa ile İstanbul’dan
Samsun’a” ve “İstanbul Limanı”dır. Levantenler konusunda yaptığı
araştırmalar “Son Levantenler”, “Moda’lı Vitol Ailesi” gibi eserlerde
yayınlanmıştır. Merkezi İngiltere olan Levantine Heritage Foundation-
Levanten Kültür Mirası Vakfı’nın ilk dönem yönetim kurulu üyesi
seçilmiştir.

İlgili Haberler

Genel
22 Kasım 2024
İÇ GÜVENLİK EKİPMANLARI İGEF 2025 İÇİN HAZIRLIKLAR BAŞLADI

İçişleri Bakanlığı himayesinde; T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil Güvenlik Komutanlığı, AFAD, ATO tarafından desteklenen ve Expolink Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen İç Güvenlik Ekipmanları Fuarı (İGEF) tanıtımı Ankara ATO Congresium’da gerçekleştirildi. İGEF paydaşları ve destekleyen STK’lardan; Türk Polis Teşkilatı Güçlendirme Vakfı (TPTGV) Genel Müdürü İzzet Tuna, Jandarma Asayiş Vakfı […]

Etkinlikler
21 Kasım 2024
Ankara’da 10. Erzurum Tanıtım Günleri başladı

Erzurum İktisadi Sosyal Araştırma ve Yardımlaşma Vakfı (ESAV) tarafından düzenlenen ve 4 gün sürecek olan 10. Erzurum Tanıtım Günleri, Ankara’daki Altınpark ANFA Fuar ve Kongre Merkezi’nde başladı. Etkinliğe Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Erzurum milletvekilleri, belediye başkanları, emniyet müdürleri, rektörler, siyasi isimler ve Erzurumlular katıldı. Aksungur, “Kültürümüzü yeni kuşaklara yaşatmak zorundayız” […]

Etkinlikler
13 Kasım 2024
Uluslararası Film Yapım Yönetim Atölyesi Akademisi Beyoğlu Sinemasında Başladı

T.C.Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Sinema Genel Müdürlüğünün katkılarıyla Film Yönetmenleri Derneği organizasyonu olan Film Yapım & Yönetim Akademisi Beyoğlu Sinemasında sanatseverlerle buluşmaya devam ediyor. Film-Yön Uluslararası Film Yapım Atölyesi Akademisi kapsamında; Alin Taşçıyan Moderatörlüğünde  Venedik Film Festivali programcısı Paolo Bertolin, M.Tafur Aydın ModeratörlüğündeEzgi Baltaş ile Cast Yönetimi , Perihan Taş Öz Moderatörlüğünde Yamaç Okur […]

Etkinlikler
13 Kasım 2024
İZLERİN FISILDADIĞI KİMLİKLER Sergisi Galeri 11.17 de

Galeri 11.17, 14 Kasım 2024 tarihinde açılacak olan “İzlerin Fısıldadığı Kimlikler” sergisiyle, izleyiciyi kimliğin çok katmanlı ve derin izlerini keşfetmeye davet ediyor. Resimden heykele uzanan farklı disiplinlerde üretilmiş eserlerin bir araya geldiği sergi, sanatçının hayatında iz bırakmış kişileri ya da derin duyguları fısıldayan portrelerle dolu. Bu sergi, her bir portre ve heykelin yalnızca dış görünüşü […]