ทดลองเล่นสล็อต

สล็อต 2024

SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ

MOBİL UYGULAMALARIMIZ

Kadıköy Gazetesi

Paylaş
veya
aşağıdaki bağlantıyı paylaşın:
Anasayfa Genel Manşet

Dengin Ceyhan, Rodrigo’nun Concertino Aranjuez’ini yorumluyor!

Yayınlanma:
ABONE OL

Dengin Ceyhan son dönemde ismini duyduğumuz genç piyanistlerimizden. Geçtiğimiz günlerde Spotify’da yeni bir albümü çıktı.  Genç yaşına rağmen birçok albümü olan Ceyhan, şimdi de Rodrigo’nun en bilinen eseri Concertino Aranjuez’ini yorumluyor.

<strong>Sizi biraz tanıyabilir miyiz<strong><br>Sekiz yaşında piyanoya başladım On bir yaşına gelince Adanada Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarını kazandım Sonra Hacettepe Konservatuvarını da kazanınca eğitime orada başladım Ortaokul lise ve lisansı orada bitirdim 2011de mezun olmuşum mezuniyetimin ardından yedi sene Hacettepede ders verdim Son senemde de Bilkent ve Dil Tarihte dersler verdim O gün bugündür de kendi kayıtlarıma yoğunlaşmış durumdayım Bugüne dek çıkmış olan üç albümüm ve çıkacak olan da iki albümüm var<br><br><strong>Bir Ankaralı olarak İstanbula taşınma kararını nasıl verdiniz<strong><br>Pandeminin ortasında verdim Mart ayıydı bir buçuk sene olmuş Ankarada çok yoğun bir hayatım vardı ve düşünmeye dair de bir fırsatım yoktu açıkçası Konserler ders verdiğim yerler ve projelerimle soluksuz bir iş temposunun içindeydim Mart ayının ortalarında ise pandemi etkisi ile evlerimize kapanmamızla birlikte düşünmeye başladım Konser piyanistliğine ve sahne hayatına daha çok yönelmek istiyordum İstanbul bu anlamda bana hem daha çok vakit hem de daha çok fırsat sunacağı için doğru tercih olacağını düşündüm

Sizi bazı tiyatro oyunlarının müziklerinden de tanıyoruz. Oyun müzikleri besteleme serüveniniz nasıl başladı?

Üniversitenin son yıllarındayken tiyatrocu arkadaşlarıma da eşlikler yapmaya başladım. Bu şekilde müzikalleri öğrenmiş oldum. Sonra müzikalleri komple çalışıp, tiyatro bölümünün eşlikçisi olarak yer aldım. İşin içinde oldukça Devlet Tiyatrosu ve özel tiyatrolarla da ilişkim gelişti. Bu işi yapmaktan gittikçe keyif almaya başladım ve yaptıkça da farklı bir dünya olduğunu anladım.

Oyun müziği bestelemenin farkları nelerdir?

Normal bestecilikten farklı. Çünkü size belirli bi sahneye göre müzik yapmanız isteniyor ya da şarkı sözlerini müzikal formlarda yapmanız bekleniyor, dolayısıyla belli bir çerçeve içinde çalışıyorsunuz, tamamen özgür değilsiniz.

Kaç oyun oldu şimdiye kadar?

Birazdan Gideriz Şimdi Yağmur Yağıyor, Manifesto, Karıncalar/ Bir Savaş Vardı, Babamı Kim Öldürdü?, The Mystery od Edwin Drood, Shakespeare Zorda, Hepsi Hikaye ile birlikte altı oyun olmuş.

Peki albümlerinize nasıl karar verdiniz? Mesela 2019’da Dengin plays Pentagram’ı yayınlıyorsunuz, oldukça özgün bir yorum, öncelik verdiğiniz özgünlük sanki…

Belki ama hepsi için geçerli değil, örneğin Chopin albümüm. Chopin zaten çok sevdiğim bir besteci. Onu çok fazla piyanist çaldı tabi, özellikle Ballade’larını. O yüzden ben özgün bir seçim yaptım diyemem ama daha çok kendi sevdiğim, severek dinlediğim eserlere kendi yorumumu nasıl katarım diye düşündüm diyebilirim. Kendi yorumumu görmek ve onu bırakmak istedim.

Peki nasıl bir yorum kattığınızı düşünüyorsunuz Chopin Nocturne’lerine?

Herkesin kendi görüşü, bakışı farklıdır. Hatta daha felsefik söyleyecek olsam her insanın aldığı nefes, gördüğü şeyler farklıdır. Benim yorumum benim hissettiklerim, ben kendi duyduğum Chopin’i anlatmak istedim.

Chopin’i ayrı sevdiğiniz size takip edenler tarafından biliniyor. Neden Chopin?

Chopin, benim için biraz da çocukluk aşkı. Piyanoya ilk başladığım zaman Moldovyalı bir hocam vardı ve Chopin’in bir valsini çalmıştı bana derste. O vals benim en çok çalmak istediğim eserlerin başında gelmişti. Hatta piyanonun başında kalmama bile sebep olmuştu o dönem o vals diyebilirim. Konservatuvarı kazanınca repertuvarıma daha çok Chopin eseri eklenmeye  başlayınca benim için daha da anlamlı hale geldi. Bir de Chopin birçok kişi için özel bir bestecidir ve aslında herkes onu farklı yorumlar. Mesela uzak doğulu yorumcular çok daha farklı yorumluyorlar. Onu daha özgün, kalıpların dışında yorumlayan çok müzisyen oldu.

Başka bir besteciyi daha yorumlamak ister miydiniz?

Evet, Rachmaninoff aklımda bir süredir.

Son albümünüz Concierto de Aranjuez. Rodrigo’nun çok bilinen bir eserini piyanoda yorumluyorsunuz. Geri dönüşleri nasıl oldu?

Ben çok mutluyum bu konuda çünkü beklediğimden daha büyük bir ilgi  ile karşılaştım ve bu beni çok mutlu etti. Yurtdışında da dinlenmiş, yaklaşık elli farklı ülkede olması mesela çok güzel bir geri dönüş. Bu çok kıymetli bir eser ve insanlara dokunan birşey bırakabilmiş olmak da benim için çok önemli…

Yakınlarda konserleriniz var mı?

Var. 1 Mart’ta Chopin Ballade ve Nocturne’lerden oluşan bir konserimiz var. Chopin’in 212. doğum yıldönümüne denk getirmek istedim.

Peki bir müzisyen olarak nelerden besleniyorsunuz genel olarak?

Konservatuvar yıllarında çok çalışkan ve parlak bir öğrenci değildim aslında. (Gülüyor.) Ama şimdi otuz yaşıma gelince, İstanbul’a taşınmam ve konser piyansitliğini de seçmemle birlikte biraz daha yalnız, huzurlu ve bolca çalıştığım bir hayata evrildi hayatım. Piyanom, kedim Clara ve tek başına yaşadığım evimde planlarım, yapmak istediklerim ve sorumluluklarımla günler geçiyor diyebilirim. İşimin gerektirdiği hayat da biraz böyle bir hayat, olması gereken bu demek daha doğru olur hatta.

Pandemi sürecinde özellikle Türkiye’de müzik sektörü de çok etkilendi. Konserlerin tekrar canlanması için seyircilere de düşenler var mı? Bu konuda bize birşeyler söylemek ister misin?

Aslında bunu sadece müzik sektörü olarak kısıtlamayalım, tüm sanat dalları etkilendi genel olarak. Ben şöyle bakıyorum, bu da değişimin yaşandığı bir süreç çünkü sanatın üreme şekli, dünyada yaşanılanların bir aynasıdır. Nasıl ki Beethoven’ın Eroica’sı Napolyon’a ithaf iken, sonradan romantic dönemin kapısını açan eser olarak algılanır, ressamların, heykeltraşların, müzisyenlerin bu dönemde yarattığı herşey de bu dönemle ilgili dünyadaki yerini alacaktır. Biraz bekleyip görmek ve sanatı gtakip etmeye devam etmek yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Dengin Ceyhan Albümleri:

  • Dengin Plays Pentagram (2019)
  • Dengin Plays Chopin Nocturne (2020)
  • Concierto de Aranjuez (2022)

author avatar
Günsu ÖZKARAR
Günsu Özkarar 1987 doğumlu Günsu Özkarar, 2008 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Viyola Ana Sanat Dalı’ndan “Onur Derecesi” ile mezun olup, İsviçre’ye taşındı. Bir taraftan Hocshule der Künste Bern’de yüksek lisans yaparken, bir taraftan da Orchester der HKB, Schweizer Jugend Sinfonie Orchestra, The Women Orchestra of Switzerland’da çalarak, Avrupa’nın farklı şehirlerinde konserler verdi. Yurda döndükten sonra İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Sanatta Yeterlilik çalışmalarını tamamlayıp, bitirme tezi “Tarihsel Süreçte Gelişen Viyola Ekolleri”ni kitap olarak yayınladı. Yazı ile yolu Artemis Yayınları‘nda staj yapması ile kesişti ve Mario Levi ile Yaratıcı Yazarlık çalıştı. “Küflü Virgül’ isimli bir öykü kitabı olan Özkarar, üç yıl da Milliyet Sanat’ta çalışarak, yayıncılığı yakından öğrenme fırsatı yakaladı. Hayat mottosu; “herkes tutkusunun peşinden gitmeli.”

İlgili Haberler

Dünyadan
21 Temmuz 2024
Dünyada Dijital Kaos !..

Microsoft’un Güncelleme Hatası: İş Dünyası Hukuki Süreçlere Hazırlanıyor! Windows 11 için yayınlanan son güncelleme (KB5040435) ile ilgili yaşanan problemler, siber güvenliğin ve bilgi teknolojilerinin evrensel yapısının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Bu olayın bir siber saldırı mı yoksa sistemsel bir sorun mu olduğu anlaşılana kadar dünyada ciddi bir kargaşa yaşandı. […]

Belediye
19 Temmuz 2024
TÜKODER’den İBB’ye İstanbulkart tepkisi

YAŞI NE OLURSA OLSUN ÖĞRENCİLERİN KAZANILMIŞ HAKKI YOK EDİLEMEZ   İstanbul Büyük Şehir Belediyesi (İBB) Meclisi, 11 Temmuz 2024 tarihli toplantısında, İstanbulkart öğrenci indirimine yaş sınırı getirilmiş, 30 yaşından gün almış öğrenciler için indirim oranı %50’den %10’a düşürülmesi ile ilgili TÜKODER-Tüketiciyi Koruma Derneği Merkez Yönetim Kurulu tarafından yapılan açıklama da; “İstanbul Büyük Şehir Belediyesi (İBB) Meclisi, 11 Temmuz […]

Belediye
13 Temmuz 2024
Yenidoğan Yol Kavşağı projesinde trafik çilesi bitmiyor

Çekmeköy Taşdelen Mahallesi Şile Yolu Yenidoğan Kavşağı Yol Projesi inşaatındaki gecikmeden dolayı trafikteki araçların çilesi bitmiyor. Özellikle trafiğin olduğu sabah ve akşam saatlerinde, aylardır bitmeden yol inşaatı nedeniyle, çok ciddi trafik sıkışıklığı yaşanıyor. Araçlar ve bölgedeki sanayi nedeniyle tırlar, saatler boyu trafikte bekliyor.   İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından Şile Yolu’nun Yenidoğan mevkiindeki trafik yoğunluğunu […]

Genel
13 Temmuz 2024
Başkan Bozali’den Uyarı! “Elektrik ihmale gelmez, bakım ve denetim şart

İzmir’in Konak ilçesi Alsancak semtinde meydana gelen elektrik akımına kapılma sonucu yaşanan trajik ölüm üzerine İstanbul Elektrik Teknisyenleri Odası Başkanı Haluk Bozali, yetkililere önemli uyarılarda bulundu. Bozali, elektrik kazalarının çoğu zaman can kaybı ile sonuçlandığını belirterek, öngörülemeyen kazaların aslında düzenli bakım ve yeraltı sistemlerinin kameralarla kontrolü ile önlenebileceğini vurguladı. Başkan Bozali, yeraltı kablo tesisatları hakkında […]